Hieronder leest u enkele reacties van leerlingen, studenten en ouders die begeleiding kregen van Talentig


Ik ben echt anders gaan denken! (jongen, klas 2 VWO)

*

Cécile heeft me erg geholpen om mezelf te motiveren om huiswerk te maken en om te leren van bijvoorbeeld een toets, ondanks dat ik er eigenlijk geen zin in had en liever iets anders wilde doen. Ze heeft me ook geholpen met het niet dicht klappen als iets moeilijk is, en er toch aan te beginnen ook al was dat in eerste instantie heel moeilijk. Ik ben heel blij met de hulp van Cécile en ik kan haar zeker aanraden. (meisje, tweede klas gymnasium)

*

Ik heb er heel veel aan gehad. Bijvoorbeeld voor praktische dingen zoals het maken van samenvattingen, maar ook over onderwerpen zoals uitstelgedrag en plannen en mindset. Het was fijn om gesprekken te hebben met mevrouw de Bruin, juist omdat ze niet mijn moeder of klassementor is. (jongen, klas 3 VWO)

*

Ik begreep de tips van Cécile heel goed en ze nam mij serieus. Dat vond ik heel fijn. (jongen, klas 1 Gymnasium)

*

Ik probeer nu vaker te denken: ik kan iets NOG niet. (jongen, klas 3 VWO)

*

Gedurende mijn tijd op het VWO heb ik veel begeleiders gehad. Voor huiswerk, sociale angst, leren plannen, noem het maar op. Het probleem met al deze begeleiders was telkens één ding, ze deden alles exact volgens het boekje en propten me gewoon door een vormpje. Dit is precies wat er fout ging op school, ik paste niet in het vormpje. Cécile was de eerste die me behandelde als een daadwerkelijk mens in plaats van een oefening uit een boek. Ze heeft me met beide (huiswerk en mijn sociale "awkward"heid) geholpen op een manier die veel effectiever was dan wat al die eerdere begeleiders probeerden. Ik ben uiteindelijk van overgestresst, naar lichtjes gestresst gegaan en heb mijn examens prima gehaald. Het contact was gewoon goed, menselijk. Cécile luistert en komt met ideeën die ze wil uitproberen, en neemt net zo vrolijk mijn input aan en doet er iets mee. Werkelijk de beste begeleiding die ik ooit heb gehad. (meisje, geslaagd voor VWO examen)

*

Nadat ik mijn studie rechten halverwege het eerste jaar gestopt ben, heeft Cécile mij geholpen bij mijn doorstart. We spraken elkaar online een keer of acht. Ik ben inmiddels hard op weg mijn propedeuse te halen. Cécile hielp mij goed hoe ik het leren aan kon pakken. Ook heeft zij mij geholpen een positievere blik te werpen op dingen, zoals studeren. (studente, 19 jaar)

*

Ik zocht hulp bij presenteren, omdat dit mij in mijn studie veel angst en moeilijkheden opleverde. In de gesprekken met Cécile wisten wij goed de balans te zoeken tussen praktisch oefenen met presenteren en nadenken over de oorzaak van mijn angst. Ze wist mij goed uit te dagen en zorgde tegelijkertijd voor een veilige en vertrouwde sfeer. Ook werd ik gestimuleerd om zelf na te denken over wat mij zou helpen en hoe ik mezelf verder uit kan dagen. Dit heb ik als zeer prettig ervaren. Bovendien heeft Cécile goede kennis van zaken: ik heb tips gekregen die mijn niet alleen gaan helpen bij het presenteren, maar bij alle lastige situaties die ik nog tegen ga komen. (student, 21 jaar)

*

Deskundige coaching op maat! Mijn zoon heeft de begeleiding als heel prettig en zinvol ervaren. De inhoud was afwisselend, toepasbaar en werd in verschillende werkvormen aangeboden. Doordat de houding van Cécile gestoeld is op gelijkwaardig, heeft onze zoon zich heel erkend gevoeld. Als ouder heb ik de zorgvuldige terugkoppeling als heel prettig ervaren. Cécile had snel door waar de knelpunten zitten en stak daar professioneel op in. (moeder van zoon, klas 4 VWO)

*

We kunnen Cécile van Talentig aanraden als een prettig mens, duidelijk en betrouwbaar. Zij heeft zichtbaar hart voor jongeren en ruime ervaring met methodes die bijdragen aan het zelfvertrouwen en de grip waaraan het pubers soms ontbeert. Onze zoon is na een aantal afspraken met Cécile opgebloeid en heeft geleerd zijn schoolwerk beter te organiseren en positiever naar zichzelf te kijken in mogelijkheden in plaats van ‘beren op de weg’ (“lukt me toch nooit”) of ‘struisvogelpolitiek’ (uitstellen). Zij voert de gesprekken op een speels inzichtelijke manier met behulp van o.a. kaarten en filmpjes en concrete huiswerkafspraken/ planning. Het was fijn om van de gesprekken regelmatig een mail te krijgen waardoor we een beeld kregen van de onderwerpen die besproken werden. Daardoor konden we als ouders op gemaakte afspraken doorpakken en werd de communicatie thuis weer wat lichter en constructiever. (moeder van zoon, klas 3 VWO)

*

Mijn dochter kwam bij Cécile omdat ze altijd erg veel tijd aan haar huiswerk besteedde en we zelf niet wisten hoe we dat konden veranderen. Het was heel fijn dat Cécile vanuit haar vakkennis en met een open blik meekeek. Onze dochter en wij als ouders voelden ons al vanaf de kennismaking vrij om onze vragen met haar te bespreken. Een waardevol traject waarin mijn dochter onder andere heeft geleerd haar schoolwerk beter af te bakenen en meer tijd te nemen voor andere dingen. (moeder van dochter, klas 3 Gymnasium)

*

Dank je wel, Cécile, voor de begeleiding die je aan onze zoon gaf. En niet alleen hij is er door gegroeid, ook wij als ouders zijn daardoor sterker geworden. (vader van zoon, klas 3 Gymnasium)

*

In heel korte tijd heeft Cécile onze zoon meer zelfinzicht gegeven en daarmee ons ook geholpen om hem wat ‘los te laten’. Dat begon al direct bij de eerste intake. Cécile kijkt veel verder dan alleen de schooltaken. Onze zoon heeft belangrijke inzichten over zichzelf en zijn manier van denken opgedaan. Met handige ‘modellen’ van valkuilen die goed aansluiten bij hem. Ze heeft een professionele aanpak, maar blijft wel heel persoonlijk en toegespitst op de persoon. Wat opvalt is dat Cécile op niveau van onze zoon communiceerde. En iedere keer goede terugkoppeling! Heldere verslagen, to-the-point. (vader van zoon, klas 4 VWO)

*

Wij hebben Cécile leren kennen als een vrouw die haar vak verstaat. Met krachtige, praktische aanwijzingen en tips heeft ze onze 12 jarige zoon onder andere geleerd dat er een verschil zit in het begrijpen van de leerstof en het kunnen toepassen daarvan. Daarnaast hebben ze gewerkt aan de juiste focus en mindset in de klas, tijdens het maken van huiswerk en tijdens het maken van toetsen. In kleine stapjes kreeg onze zoon steeds meer inzicht in wat er van hem verwacht wordt en wat leren nu eigenlijk precies inhoudt. Onze zoon heeft mede door de begeleiding van Cécile een grote mentale ontwikkelstap gemaakt. Cécile maakt na elke bijeenkomst een e-mail verslag, waardoor je als ouders goed inzicht krijgt in wat er besproken is en welke tips je kind meekrijgt. Hier kun je thuis dan direct mee aan de slag. Wij raden Cécile van harte aan als u zoekt naar een kundige coach voor uw kind. (moeder van zoon, klas 1 Gymnasium)

*